Lepszy samochód przyciąga kobiety
25 marca 2009, 11:43Stwierdzenie, że kobieta ceni w mężczyźnie jego luksusowy samochód jest odbierane jako obraźliwe i niepoprawne politycznie. Michael Dunn, doktor psychologii z University of Wales postanowił sprawdzić, jak jest w rzeczywistości.
Sen uzdrawia i upiększa w oczach innych
16 grudnia 2010, 11:46Sen naprawdę działa upiększająco na ciało. Jeśli więc chcemy nie tylko sprawniej działać intelektualnie, ale i wydawać się zdrowsi i bardziej atrakcyjni, powinniśmy zadbać o odpowiednią długość nocnego odpoczynku. Choć postulaty te są dobrze znane nam wszystkim, po raz pierwszy potwierdzono je naukowo.
Makijaż korzystnie wpływa na zdolności poznawcze
28 lipca 2017, 12:34Umalowane kobiety osiągają w testach lepsze wyniki niż studentki bez makijażu. Amerykańscy i włoscy naukowcy badali efekt szminki, czyli zjawisko psychologiczne, które polega na zwiększeniu samooceny przez kosmetyki.
Magnetyczne przyciąganie
17 września 2007, 15:44Profesor Jon Maner, psycholog z Florida State University przeprowadził, jak twierdzi, jedne z pierwszych badań, których celem było stwierdzenie, na ile atrakcyjne osoby przyciągają uwagę otoczenia. To jak magnetyzm na poziomie uwagi wzrokowej – mówi Maner.
Pieniądze za wypisanie się z Google'a?
23 listopada 2009, 15:50Jak donosi The Financial Times, Microsoft zaproponował koncernowi News Corp. należącemu do Ruperta Murdocha, by wypisał się z indeksu Google'a. News Corp. miałoby otrzymać za to wynagrodzenie od Microsoftu.
Piwne okulary utrudniają postrzeganie symetrii twarzy
2 kwietnia 2012, 12:03Pod wpływem alkoholu twarze stają się bardziej atrakcyjne, ponieważ zmniejsza się zdolność do postrzegania asymetrii fizjonomii (Addiction).
Psychologia awataru
11 września 2008, 11:07Psycholodzy społeczni z Northwestern University dowodzą, że zachowania obserwowane w prawdziwym świecie i stereotypy rasowe są przenoszone do światów wirtualnych. Podczas eksperymentów przeprowadzonych w serwisie There.com zauważono, że znajdujące się tam awatary reagują identycznie jak ludzie w rzeczywistych sytuacjach.
Atrakcyjna treść poprawia jakość
13 sierpnia 2010, 08:24Jeśli ludziom podoba się to, co oglądają, z mniejszym prawdopodobieństwem zauważają różnice w jakości filmu w Internecie czy klipu odtwarzanego na komórce. W ten sposób interesującemu, ale śnieżącemu nagraniu przypisana zostanie lepsza jakość niż wielu lepszym pod względem parametrów technicznych, ale nudniejszym filmom (Human Factors).
Porażka w okresie dorastania = problemy z samicami w dorosłości
31 lipca 2013, 13:25Samcom amadyny zebrowatej (Taeniopygia guttata), którym w okresie dorastania nie udaje się nawiązać relacji z samicami, gorzej wiedzie się podczas uwodzenia partnerek w dorosłym życiu. Zespół dr Mylene Mariette z Uniwersytetu w Saint-Étienne odkrył, że związki tworzone w młodym wieku mogą mieć większe znaczenie niż atrakcyjność determinowana przez wczesne warunki środowiskowe.
Alkoholowe upiększanie to mit
20 kwietnia 2009, 09:18Ponoć po spożyciu alkoholu kobiety wydają się mężczyznom bardziej atrakcyjne. Dr Vincent Egan z University of Leicester twierdzi jednak, że to mit i w rzeczywistości jest dokładnie na odwrót. Co więcej, procenty zdają się nie wpływać na męską zdolność określania wieku przedstawicielek płci pięknej (British Journal of Psychology).